Receptionen: 08-771 70 50
Sms: 0735-108 101

Riskutbildning B-körkort

Riskutbildningen är obligatorisk för B-körkort och omfattas av två delar. Innan du tar ditt kunskapsprov och körprov måste du ha genomfört riskutbildningens båda delar.

På Trångsunds Trafikskola erbjuder vi regelbundet Riskutbildning 1.

Se kursdatum och boka ->

Riskutbildning 1

En teoretisk utbildning som handlar om alkohol och andra droger, trötthet, riskmedvetenhet och riskfyllda beteenden i övrigt. Utbildningen tar plats i vår fräscha lokal i Trångsund. Utbildningen består av både lärarledd information men också mycket gruppdiskussioner kring dessa viktiga ämnen.

Undervisningen är ca tre timmar lång och för att hålla ångan uppe så bjuder vi på lite fika med lättare tilltugg.

Riskutbildning 2

Utförs på halkbana och handlar om hastighet, säkerhet och körning under särskilda förhållanden. Tillsammans gör vi en bedömning när du är redo att göra Riskutbildning 2. Kontakta oss på trafikskolan så hjälper vi dig att boka en tid.

Efter riskutbildningen

Efter utförd utbildning hjälper vi dig att rapportera in att du genomgått riskutbildningen och nått målen för kursplanen. När riskutbildningen är registrerad och giltig får du göra kunskapsprov och körprov hos Trafikverket.

En riskutbildning är giltig i 5 år.